Política d’utilització raonable de la itinerància dins de la Unió Europea

Conforme a l’indicat en el Reglament d’Execució (UE) 2016/2286 de la Comissió del 15 de desembre de 2016, especialment en l’article 4, Virgin telco estableix les polítiques següents per tal d’evitar usos anòmals o abusius dels serveis d’itinerància en la Unió Europea (d’ara endavant UE) que s’aplicaran de conformitat a l’estipulat en aquest reglament:

Virgin telco podrà sol·licitar als seus clients itinerants que facilitin proves de la seva residència habitual a Espanya, o que tinguin vincles estables que impliquin una presència freqüent i substancial en territori espanyol.

Ja saps que la teva tarifa mòbil és vàlida tant a Espanya com en els teus viatges a qualsevol país de la Unió Europea i països associats (vegeu-ne el detall). Tot i això, per evitar abusos, es posen unes regles que limiten l’ús molt intensiu o permanent de la itinerància.

Què es considera ús abusiu de la itinerància a l’eee?

Segons la regulació europea, hi ha diversos tipus d’ús que es consideren abusius i que impliquen una tarifació addicional per a l’ús del mòbil en itinerància EEE (Espai Econòmic Europeu). Bàsicament, es considerarà que en fas un ús abusiu si compleixes aquesta condició:

El teu consum i la teva presència en itinerància és prevalent sobre el teu consum i presència nacional els últims quatre mesos.

Perquè s’entengui millor, s’observa el teu ús de la itinerància a l’EEE els últims quatre mesos, i es verifica si es compleixen les dues condicions següents simultàniament: 

  • El consum de veu, dades o SMS en itinerància a l’EEE és més alt que el consum a Espanya.
  • El nombre de dies de presència exclusiva en itinerància a l’EEE és més alt que el nombre de dies amb presència a Espanya.

Recorda que mai començarem a aplicar càrrecs addicionals en itinerància sense haver-te enviat abans un SMS d’avís. El recàrrec mai no s’aplicarà sobre el consum realitzat abans d’aquest avís. Només s’aplicarà per a l’ús futur de dades en itinerància.

Com sé si estic fent un ús abusiu de la itinerància a l’eee?

Si detectem que el teu ús de la itinerància a l’espai econòmic europeu infringeix la política d’ús raonable de Virgin telcol, segons la regulació aprovada per la UE, t’enviarem un SMS avisant-te.

A partir d’aquest moment, tindràs 2 setmanes per canviar el teu patró d’ús, és a dir, per tornar a fer un ús raonable de la itinerància EEE. Això significa que en aquests 14 dies després de la recepció de l’SMS d’avís, hauràs d’haver tingut una presència i un consum més alts a Espanya que en itinerància a l’EEE.

  • Si el teu patró d’ús en els 14 dies no ha canviat, rebràs un altre SMS que t’avisarà del començament dels càrrecs addicionals en el teu consum de dades en itinerància. El teu consum addicional es facturarà seguint les tarifes regulades pel Parlament Europeu. Aquestes tarifes per a l’any 2022 i 2023 són (IVA no inclòs):
    • Trucades: 0,022 €/min.
    • SMS: 0,004 €/SMS.
    • Dades: 1,8 €/GB el 2023 i 1,55 €/GB el 2024.
  • És a dir, si després de rebre aquest SMS, continues consumint, se’t començarà a cobrar.
  • Alguns exemples d’ús de dades:
    • Revisar el teu mur de Facebook durant 1 minut ----> 1 MB
    • Compartir 3 fotos a l’Instagram ---- > 1 MB
    • Una cançó a l’Spotify --- entre 2 i 9 MB
    • Whatsapp - 1 àudio d’1 minut ---> 6 MB

Quan podré tornar a utilitzar la meva tarifa en itinerància eee sense càrrecs addicionals?

Al principi de cada mes, tornarem a revisar el teu patró d’ús de la itinerància, per comprovar que ja no és abusiu:

  • Si el teu consum d’itinerància està dins de la política d’ús raonable, es deixaran d’aplicar els recàrrecs en la tarifació de les dades en itinerància a l’EEE. És a dir, se’t deixarà d’aplicar, si el teu ús de la itinerància a l’EEE els últims quatre mesos compleix les condicions següents simultàniament:
  • El consum de veu, dades o SMS en itinerància a l’EEE és menor que el consum a Espanya.
  • El nombre de dies de presència exclusiva en itinerància a l’EEE és menor que el nombre de dies amb presència a Espanya.
  • Si es manté el consum d’itinerància fora de la política d’ús raonable, continuaran aplicant-se.

Quan tinc recàrrec en dades en itinerància en EEE, gasto dades de la meva tarifa de dades nacional?

No. Durant el temps en què se t’estigui aplicant un cost extra per l’ús de dades en itinerància a l’EEE, per ús abusiu, només el que consumeixis a Espanya restarà de la teva tarifa nacional de dades.

Si soc a la Unió Europea, quines tarifes m’apliquen?

Cap. Continuaràs mantenint el preu del teu tarifa actual perquè truquis i naveguis com si fossis a casa.

No ets client?

Truca'ns:

900 815 540

De dilluns a diumenge de 9.00 a 22.00.

Contacta amb nosaltres

També podem parlar pel whatsapp

747 474 747
De dilluns a divendres de 9.00 a 22.00.
Dissabtes de 9.00 a 14.00.

O contacta amb nosaltres a través de:

Atenció al client 900 840 280
Atenció des de l'estranger 688 688 225

De dilluns a divendres de 9.00 a 22.00.
Dissabtes de 9.00 a 14.00.
Servei tècnic: 24h/365.