SI ET VA DIR QUE ERA VIRGIN... SORRY, ET VAN MENTIR.

Això és: si has rebut una trucada de Virgin comunicant-te una pujada de preu de la teva tarifa, o si t’han demanat per telèfon que confirmis la teva contrasenya a través d’SMS… No és cosa de Virgin.

Aquests són casos de frau, duts a terme per ciberdelinqüents que es volen aprofitar de tu. Com? Fent-se passar per nosaltres per enredar-te.

T’expliquem els dos exemples més comuns dels ciberdelinqüents perquè estiguis ben segur de qui és Virgin i qui no.

Si et va dir que era Virgin i et va trucar per apujar-te el preu de la teva tarifa, i després una altra companyia te'l millora... Sorry, et va mentir!

Aquest engany rep el nom de “doble trucada”. Així és com ho fan: es posen en contacte amb tu fent-se passar per un dels nostres operadors i t’expliquen que t’apujarem el preu de la teva tarifa, o que has de fer un pagament extra per qualsevol motiu.

Després reps una trucada que sembla casualitat, però (sorpresa) no ho és: un altre operador que diu que actua en nom d’una altra companyia et fa una oferta, que millora les condicions de la primera trucada.

Aquest tipus d’estratagemes pretenen que canviïs d’operador de telecomunicacions, enganyant-te amb condicions suposadament beneficioses per a tu, quan, realment, no ho són.

A Virgin no et trucarem per telèfon ni t’enviarem missatges de WhatsApp per informar-te d’aquestes coses. Si reps trucades o missatges així, adona-te’n: no són Virgin.

Si et va dir que era Virgin i et va demanar per telèfon o per WhatsApp les teves contrasenyes... Sorry, et va mentir.

Aquesta mena de parany es coneix com a “vishing”, o dit d'una manera més clara, “suplantació d’operador”. Tranqui, evitar-ho és força més fàcil que pronunciar-ho.

Es posen en contacte amb tu fent-se passar per una altra empresa, en aquest cas Virgin, a través de trucades, SMS, missatges de WhatsApp o de correu electrònic. Per fer-ho utilitzen tècniques com ara emmascarar el número des del qual et truquen. Així aconsegueixen que te’n refiïs per demanar-te dades com el teu DNI, l’adreça, el número de compte bancari o fins i tot les teves contrasenyes.

Aquesta informació la poden utilitzar per dur a terme altres fraus o fer contractacions en el teu nom.

Ja ho saps: A Virgin NO et demanarem per telèfon ni per WhatsApp que ens indiquis cap de les teves contrasenyes ni tampoc que ens diguis els codis que t’enviem per SMS. Si reps missatges així, de Virgin no en tenen res.

A Virgin ens prenem molt seriosament la seguretat dels nostres clients. Per això farem tot el possible per ajudar-te a ser cibersegur al màxim.

Perquè, quan t’assabentes de tots aquests enganys, és molt més fàcil saber qui és Virgin… i qui està mentint.

No ets client?

Truca'ns:

900 815 540

De dilluns a diumenge de 9.00 a 22.00.

Contacta amb nosaltres

També podem parlar pel whatsapp

747 474 747
De dilluns a divendres de 9.00 a 22.00.
Dissabtes de 9.00 a 14.00.

O contacta amb nosaltres a través de:

Atenció al client 900 840 280
Atenció des de l'estranger 688 688 225

De dilluns a divendres de 9.00 a 22.00.
Dissabtes de 9.00 a 14.00.
Servei tècnic: 24h/365.