Virgin Telco

MESURES DE SEGURETAT

Abans de començar a donar-te consells sobre mesures de seguretat, creiem que és important que coneguis els principals riscos derivats de la filtració de dades.

Són:

Smishing

Intents de frau a través d'SMS presumptament enviats per una entitat legítima.

Vishing

Intent de frau a través de trucades telefòniques també des de suposades entitats legítimes en les quals s'utilitza aquesta informació per tractar d'enganyar-te fent-se passar per una companyia de la qual siguis o hagis estat client, per exemple, i de manera més probable, per Virgin telco. És per això que has de parar molta atenció a les trucades o SMS en què se't sol·licitin claus o pagaments de manera urgent. Virgin telco no t'ho demanarà mai.

Important

  • Fixa't bé en els correus entrants, els SMS, les trucades des de números desconeguts i els missatges de WhatsApp Els enganys (phishing, vishing, etc.) cada vegada s'adapten millor al perfil de l'usuari. Per això és tan important que controlis l'autenticitat de les comunicacions, encara més quan mostren certa urgència i criticitat perquè facis accions no esperades.

  • No facilitis claus d'accés ni factors d'autenticació dels teus comptes a través de mitjans electrònics. Desconfia de tots aquells que et contacten a través del correu, SMS o telèfon mòbil. Virgin telco no te les sol·licitarà mai.

  • No proporcionis mitjans de pagament com pot ser el número de la teva targeta, en canals no segurs o controlats. Revisa les pàgines en les quals efectues pagaments, comprova que siguin segures (“https” o cadenat) i no facilitis dades en trucades entrants.

Si detectes qualsevol activitat sospitosa, et recomanem que denunciïs els fets. Posa't en contacte amb l'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) al número 017 o a www.incibe.es/ciberprotegete.